Вікторія Романюк

Оновлено: 15.01.2016

Курси: візуальні комунікації; документалістика; кіно та сучасні рецептивні практики; кіно, література і медіа

Керівник магістерської програми з медіакомунікацій Українського католицького університету.

Кандидат культурології. Доцент кафедри медіакомунікацій УКУ.

2015 листопад ‒ автор та співдослідник аналітичного проекту «Стан громадянської журналістики в Україні».

2015 ‒ організатор Міжнародної конференції «Громадянська журналістика у вимірах сучасного медіапростору».

2014- 2015 ‒ керівник видавничого проекту, який пов’язаний з українськомовним перекладом книги Пітера Померанцева «Нічого правдивого й усе можливе».

2014 рік ‒ засновник проекту «Школа громадської активності «MediaStream» (проект, реалізований спільно з DW Akademiе).

У 2012-2014 роках – доцент кафедри медіакомунікацій Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна.

У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Перформанс у просторі культури: архаїчні прототипи та сучасні репрезентації».

Брала участь в освітньому проекті Digital Media For Universities.

Із 2002 року працювала у журналістиці. Член Національної спілки журналістів України.

Публікації:

  • Романюк Вікторія Сергіївна.  Дія у просторі акціонізму: естетика парадоксу / Вікторія Сергіївна Романюк // Культура України: Зб. наук. пр. – Вип. 23. Сер. Мистецтвознавство. Філософія. – Х.: ХДАК, 2008. – С. 83-93.
  • Романюк Вікторія Сергіївна.  Теракт как перформанс: попытка философского осмысления / Вікторія Сергіївна Романюк // Вісник Харківського національного університету ім. Каразіна: Зб. наук. пр. – Вип. 33. Сер. Теорія культури і філософія науки. – Х.: ХНУ, 2008. – С. 234-239.

Наукові інтереси: медіакультура, оптичні медіа та дослідження візуальної культури, нові медіа та комунікативні стратегії інформаційного суспільства

e-mail: [email protected][email protected] Facebook: Виктория Романюк


Візуальні комунікації

Жан Бодріяр свого часу сказав: «Світ, зафіксований камерою, ‒ вже не той світ, яким був раніше. Він змінюється в той самий момент, коли його фотографують». У XX столітті простір візуального розширив свої межі, охопивши майже всі культурні сфери життя.  Теоретики заговорили про «візуальний прорив», про те, що розуміння «візуального» виходить за межі мистецької образотворчості і його важливо розглядати в міждисциплінарному синтезі журналістики, дизайну, інформаційних технологій, естетики, психології, соціології, семіотики. Тож  у межах курсу «Візуальні комунікації» ми будемо працювати з візуальним образом, символом, візуальним текстом, візуальною мовою – з одного боку, і способами сприйняття – з іншого.

Ми спробуємо «прочитати» візуальні повідомлення у фотомитях  Анрі Картьє-Брессона, Ірвіна Пенна, Альфреда Ейзенштадта, рекламних експериментах Сальвадора Далі, політичних плакатах Казимира Малевича та проаналізуємо кінопошуки Дзиґи Вертова; розглянемо продукти сучасного телебачення, твори нет-, відео- та медіаарту; визначимо механізми візуального сприйняття та проведемо власні експерименти.

Результат курсу  –  індивідуальні фото- та відеопроекти студентів.


Я розумію, що бажання дітей із Слов’янська, Донецька та Криму вступати на програму медіакомунікцій УКУ – це свідомий, сміливий і для багатьох доленосний крок. Ці студенти є прикладом того, наскільки незламною може бути освічена людина, – Вікторія Романюк в інтерв’ю MediaSapiens.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on VKEmail this to someone