Будемо стукатися до глядача у всі можливі способи, – Роман Скрипін

Оновлено: 16.02.2015

Hromadske.tv стартувало разом із Євромайданом. Вдалий збіг обставин допоміг новому медійному проекту швидко здобути популярність серед глядачів, а також, що не менш важливо – їхню фінансову підтримку. Один із творців «Громадського» Роман Скрипін поділився планами щодо майбутнього каналу. Розмова відбувалась 15 лютого – ще до розв’язки, що кардинально змінила хід української історії.

 

 

«Ми мали плани не на революцію, а на просте життя»

– Романе, громадське продовжить цілодобові ефіри чи це буде якась унормована сітка програм?

– Ми продовжимо перебувати в режимі чергування цілодобово, бо не можна передбачити, що може статися. Ми не можемо передбачити катастрофи або пожежі, успіхи або не успіхи олімпійських збірних. Життя не передбачуване, тому режим чергування – це нормально для каналу, який хоче бути першим в плані оперативності.

Сітка, про яку ви сказали – я не переконаний, що вона буде складена найближчим часом. Бо для того, щоб її скласти, треба мати достатньо програмного продукту. Тому буде сталою схема, коли виходять 3 інформаційні блоки: з 10-ї до 12-ї, з 15-ї до 17-ї і з 19-ї до 22-ї. Щодо решти заповнення ефіру – там плани великі. Ніхто цього не очікує, але на Громадському буде музика, кіно, будуть дитячі програми, будуть програми про здоров’я, історичні програми. Зараз в режимі прямого ефіру опрацьовує свій формат Наталя Гуменюк – це міжнародна інформація, зібрана та скомпільована.

Має свої ідеї Данило Яневський, і їх багато. Хоче на Громадському бути Ольга Герасим’юк, але ми з нею не провели ще колективну розмову – адже рішення у нас ухвалюються колегіально. Має вже свій проект, «Громадське.док», Богдан Кутєпов. Є плани на музичну програму у Андрія Сайчука та Романа Вінтоніва. В принципі, обмежень жодних немає – тільки фінансові. Адже кожна програма тягне за собою певний бюджет. Тих грошей, які ми на сьогодні акумулювали, на все не вистачає.

Ми не будуємо канал за класичними лекалами, що у нас є сітка і нам треба її наповнити. Ми ж не несемо зобов’язання перед Національною радою з питань телебачення та радіомовлення. Там це регламентовано. У нас немає реклами, ми не мусимо на неї виходити.

«Ми будемо комерціалізуватись для того, щоби встати на ноги і не просити коштів постійно у глядачів»

– Не збираєтесь запроваджувати рекламу?

– В інтернет-телебаченні можна по-різному подавати рекламу. Реклама може бути контекстною, реклама може бути поруч у вікні банера. Може бути продакт-плейсмент для того, щоби не напружувати глядача переглядом роликів. Це на телевізорі він не має вибору і чекає 12 хвилин, а тут у нього є вибір.

Звичайно, ми будемо комерціалізуватись для того, щоби встати на ноги і не просити коштів постійно у глядачів. Для того, щоб це був сталий проект. Це називається ендавнмент – коли ви маєте певний бюджет для забезпечення проекту та виходу на самодостатність.

– Фінансова підтримка глядачів зараз вимірюється сумою десь в мільйон гривень. Наскільки вистачить цих грошей для роботи та розвитку каналу?

– Ми зібрали тільки через Спільнокошт понад мільйон. Цього мільйона гривень вистачить на три місяці роботи.

– Які ще є джерела фінансування Громадського?

– Добровільна безповоротна фінансова допомога на поточний рахунок. Там більше, ніж на Спільнокошті було зібрано. Спільнокошт – це була акція, а гроші на рахунок ми збираємо постійно. Остання добровільна допомога – 2 тисячі гривень. Зараз баланс становить 1 068 038 грн 34 коп. (станом на 14.02.2014 – прим. авт.)

«Ми будемо робити те, що викликає довіру у глядача»

– Можна чекати прозорої фінансової звітності на сайті, щоби відслідковувати, скільки грошей приходить і куди вони йдуть?

Сайт в тому стані, як він є, не треба сприймати, як кінцевий. Зараз розробляється новий і там буде розділ, по якому видно скільки грошей приходить і скільки йде. Це передбачено статутом громадської організації – раз на квартал робити фінансовий звіт. Ми зробили його наприкінці минулого року, перший квартал цього року мине – буде звіт, скільки грошей прийшло, куди вони пішли. Це наш обов’язок – показувати прозорість руху фінансів. Це ж не наші гроші, не мої і не моїх колег. Це гроші громади. Громада вирішила, що вона готова фінансувати Громадське. І ми залежимо від цієї громади. Не від її забаганок, звісно. На Спільнокошт перерахувало 3 тисячі людей – спробуйте врахувати думку трьох тисяч людей одночасно.

Ми будемо робити те, що викликає довіру у глядача. Тому що як тільки довіра скінчиться – і фінансування скінчиться, це треба розуміти. Тому що глядач в своїй масі проголосує тоді відсутністю фінансування. А це не та річ, яку я хотів би бачити.

– А часто бувають звернення від глядачів на кшталт «нам не подобається, що ви робите, ми припинимо давати вам гроші»?

– Почитайте фейсбук – ви зрозумієте, що там дуже багато думок, причому вони вирізняються своєю категоричністю.

– Ви якось реагуєте на це?

– Відповісти на всі повідомлення неможливо. Я намагаюсь відповідати на ті, що пишуть мені особисто. Але зрозуміло, що зворотній зв’язок є. Це було передбачено нашою стратегією – стукатися до глядача у всі можливі способи.

Розмовляла Ольга Перехрест, Школа журналістики УКУ

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on VKEmail this to someone