Фотографія є продовженням особистого погляду, – Кирило Горішний

Оновлено: 15.11.2011

Існує два способи показу реальності за допомогою фотографії: американський та європейський. Перший зацікавлений у зображенні фактів без домислів і прикрас, другий вимагає від митця критичного погляду, заглиблення у проблему, спілкування з героями. Про це під час майстер-класу для студентів магістерської програми з журналістики УКУ розповідав фотохудожник, українець французького походження Кирило Горішний.

Майстер-клас розпочався з особистого: Кирило Горішний розповів про власний шлях до фотографії. З його слів, ще студентом-істориком французької Сорбони він зацікавився історією фотографії, особливо французькою фотографією 50-60-х років ХХ століття, яку репрезентували Арні Картье-Брессон та Робер Дуано. На початку 2000-их, приїхавши в Україну, Горішний починає знімати у власній манері, дотримуючись гуманістичного підходу. Фотохудожник наголошує, що, несвідомо повторюючи класиків, він поступово створював власну естетику фотографування. За якийсь час його праця почала давати результат: виставки Горішнього відбуваються у галереях Парижа, Мадрида, Варшави, Берліна, Барселони та Києва; він починає фотографувати для найпопулярніших французьких журналів; співпрацює з найкращими фотоагенціями Франції.

Кирило Горішний під час майстер-класу наголосив, що, на його думку, існує два способи показу реальності за допомогою фотографії. Перший, американський, який зацікавлений у зображенні фактів, без домислів і прикрас; інший, європейський, в якому має залишатися місце для особистої інтерпретації події, цей підхід вимагає від митця критичного погляду, заглиблення у проблему, спілкування з героями.

Особисто Горішний надає перевагу європейському досвідові і це можна побачити на його роботах з циклів «Українці – між Сходом та Заходом», «Гуцули», «Грузія – Перлина розмаїтости», «Мінськ – Cтолиця в тумані». Фотомитець стверджує, що фотожурналіст – це свідок епохи, який має зберегти невикривлену реальність. На його думку, «мета сучасного фотожурналіста – зловити  сенсацію, щоб вигідно продати журналу», однак у такому матеріалі відсутній авторський погляд. Водночас для самого Кирила надзвичайно важливими є соціальні та етнічні питання, історія. Розглядаючи сучасні можливості фотомистецтва, він наголосив на важливості диверсифікації фотографії, використавши за зразок власну мультимедійну презентацію, де поєднано фотографію зі звуками.

Під час майстер-класу також йшлося про питання етики, критичного погляду на фотографію та журналістику, пошук проблематики, ризики професії та історію авторської фотографії. Кирило Горішний пропонує свій погляд на фотомистецтво. Скажімо,  фотографуючи пострадянські країни, він намагається показати їх різноманітність, віддзеркалюючи реальність та  зберігаючи традиції. Його фотографії – більш промовисті за текст, бо для Кирила надзвичайно важливо бути свідком ключових моментів в історії нації.

 

Наталія Задорожня, магістерська програма з журналістики УКУ

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on VKEmail this to someone