Лайфхаки і мастріди для вступників

Оновлено: 17.07.2016

Головна вимога до людини, що вступає до Школи журналістики УКУ – мати щиру зацікавленість у медіях та бажання стати професійним журналістом. Ми не вимагаємо від вступників зубрити правила та параграфи, і шпаргалки їм навряд чи допоможуть. Практичний вступний іспит на магістерську програму з журналістики УКУ потрібен для того, щоб оцінити потенціал і/або професійний рівень людини, що хоче долучитись до нашої команди.  Він складається з чотирьох практичних вправ і тесту з української мови.

Приклад завдання

Щоб полегшити підготовку до випробування, ми зібрали рекомендації від викладачів, що оцінюватимуть екзаменаційні роботи. Кожен викладач пропонує книжки, прочитання яких може допомогти вам краще зрозуміти й виконати завдання.

.

Завдання «Випуск радіоновин»

 Ігор Балинський, керівник Школи журналістики УКУ:

– Друзі, радіозавдання на вступному іспиті зі спеціальності – це нагода продемонструвати своє вміння працювати з місцевими новинами, відчувати їхню актуальність для аудиторії, формувати тематичні пріоритети. Зважте на те, що новина, яку ви відбираєте до ефіру, має бути важливою, корисною та цікавою. Слухач очікує від вас актуальної соціально-економічної інформації, повідомлень про форс-мажорні події; новин, що збігаються з його політичними, культурними, релігійними та іншими інтересами.

Книжки, що можуть допомогти:

Дмитрий Губин. ON AIR: Внутренняя кухня радио и телевидения. – Москва, 2016.

Матвей Ганапольский. Самый лучший учебник журналистики. – Москва, 2012.

Марина Конюкова. Журналистика для всех. – Москва, 2012.

Ігор Померанцев. Вільний простір: Радіощоденник письменника. – Львів, 2014.

 .

Завдання «Сценарій відеоповідомлення»

Вікторія Бабенко, завідувач кафедри журналістики УКУ:

– Новини дають змогу безперервно й оперативно дізнаватись про ситуацію в країні та світі за допомогою пристрою, що вміщується в одній долоні. Сучасна «культура повсякденності» та нова здатність безперешкодного руху інформації здійняли нову хвилю професійної творчості, яку вам потрібно втримати в авторському відеоповідомленні, експериментуючи з темою, стилем і формою. Ваше завдання – опрацювати «чужий» текст і втілити у відеоверсії «свій». Для цього потрібно визначити інформаційний привід, запропонувати ньюзмейкерів (синхрони) для розкриття теми та спробувати побачити (візуалізувати) подію. Не забувайте про правило перевернутої піраміди! :)

Книжки, що можуть допомогти:

Куляс Ігор, Макаренко Олександр. Ефективне виробництво теленовин. – Київ, 2006.

Мітчел Стівенс. Виробництво новин : Телебачення, радіо, Інтернет. – Київ, 2008.

Гаврилов Константин. Как делать сюжет новостей и стать медиатворцом. – Санкт-Петербург, 2007.

Маккаллах Кэрролл Виктория,  Новости на TV. – Москва, 2004.

.

Завдання «Новина»

Отар Довженко, викладач Школи журналістики УКУ:

– Перед вами завдання, з яким щодня стикаються журналісти онлайн-видань. Із кількох текстів, що містять позицію різних сторін конфлікту, необхідно зробити матеріал, що відповідатиме стандартам інформаційної журналістики. При цьому потрібно не втрапити на гачок заангажованості, який підкидає вам кожна сторона; правильно ранжувати інформацію, аби за принципом перевернутої піраміди спочатку було головне, а в кінці – другорядне; зрозуміти та сформулювати суть події, що має бути виражена в заголовку. Важливо також утриматись від власних коментарів та оцінок – вони недоречні в інформаційній журналістиці.

Для того, щоб зрозуміти, як писати новину, достатньо буде прочитати коротенький і дуже цікавий підручник «Новостная интернет-журналистика» Олександра Амзіна (за посиланням можна скачати pdf). Також раджу посібник «Новинна журналістика» Зіґфрида Вайшенберґа, виданий 2011 року Академією української преси.

.

Завдання «Коментар»

 Володимир Павлів, викладач Школи журналістики УКУ:

– Одне з головних правил журналістики – необхідність відділяти інформацію від коментарів. Інформація – це дані, отримані журналістом із різних джерел. Натомість, коментар – це оцінка, аналіз чи порівняння цієї інформації від імені самого журналіста. Якщо в журналіста є подібний досвід чи відповідні знання, у своєму коментарі він може оцінювати, пояснювати чи порівнювати отриману інформацію. Може робити це у поважному чи глузливому тоні, наводити приклади чи порівнювати з уже відомим. Головне, що від себе. Коментар не спишеш. Якщо не вистачає знань – треба описати свої власні враження й відчуття, які викликала інформація. Писати треба коротко, чесно і легко: це і є мистецтво коментаря.

P.S. Не забудьте про заголовок! :)

Можуть допомогти: Рекомендації до написання коментаря 

Книжки, які варто прочитати:

Журналістика та медіа. Довідник / Зіґфрид Вайшенберґ, Ганс Кляйнштойбер, Бернгард Пьорксен. Київ, Центр Вільної Преси, Академія Української преси, 2011.

Здоровега Володимир. Про журналістику і журналістів. Статті. – ЛНУ, 2004.

Міхнік Адам. У пошуках свободи. – Київ, Дух і Літера, 2009.

Капусцінський Ришард. Автопортрет репортера. – Київ, Темпора, 2011.

Поставити свої запитання та почути додаткові рекомендації ви зможете на консультації, що відбудеться після іспиту з іноземної мови. Про місце і час ми ще повідомимо додатково.

Бажаємо вам успіху на вступних випробуваннях! Побачимось у серпні :)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on VKEmail this to someone